Afrekenen handicarts

BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR HANDICART-PASHOUDERS

Vanaf 1 Januari 2019 dient u altijd uw handicartpas bij u te hebben !
Er gaat iets veranderen in de manier waarop u voor het gebruik van de handicarts gaat betalen.

Tot nu toe kon dat cash of per pin bij de caddiemaster.
Met ingang van 1 januari 2019 kunt u alleen nog betalen met uw handicartpas of met uw mobiele telefoon als u daar de handicart-app op heeft; houdt die dus altijd bij de hand als u bij de balie van de caddiemaster incheckt.

Let op : Checkt u in met uw mobiele telefoon dan dient uw telefoon voorzien te zijn met een QR-code reader, deze is te downloaden via Google Play of de Apple-store.

Zoals op veel golfbanen, is ook bij de Rijswijkse GC een terminal van de stichting Handicart geplaatst, te vergelijken met de kastjes die worden gebruikt bij het openbaar vervoer om een OV-chipkaart te lezen. De terminal vraagt of u alleen rijdt, of u met een tweede pashouder samen rijdt, of met een niet-pashouder.

De terminal checkt ook of uw handicartpas geldig is. Een handicartpas is niet-geldig als u twee jaar geen donatie heeft overgemaakt naar de Stichting Vrienden van Handicart, want zonder donaties rijden er geen handicarts in de baan.

Aan het begin van de maand krijgt u per e-mail een overzicht van alle rondes toegestuurd met de bijbehorende factuur voor de kosten van de door u gereden rondes in de afgelopen tijd. Na ontvangst van de factuur worden de kosten via automatische incasso afgeschreven van uw rekening. Dat gebeurt van het rekeningnummer waarmee u bij het aanvragen van uw handicartpas toestemming heeft gegeven uw registratiekosten te mogen afschrijven.

Mocht het overzicht niet kloppen dan kunt u dat kenbaar maken door het sturen van een e-mail naar secretariaat@handicart.nl Vergeet niet uw handicart-pasnummer daarbij te vermelden.

Iedere keer dat u een ronde heeft gereden in een handicart krijgt u van de Stichting Handicart een e-mail waarin wordt gemeld dat zij een rondje hebben doorgekregen. Deze melding kan op verzoek ook worden stop gezet. Hou het in dat geval zelf wel bij, zodat het maandoverzicht klopt met uw eigen gegevens.

Belangrijk: Als u bij het inchecken bij de caddiemaster aangeeft dat u samen rijdt met een niet-pashouder, dan wordt het gezamenlijke bedrag op uw naam geboekt en afgerekend. Dan is het aan u om dat bedrag bij uw medepassagier terug te vragen.

Waarom doet Stichting Handicart dit?
Door het ieder jaar stijgend aantal handicartpashouders heeft Stichting Handicart besloten zoveel mogelijk processen te automatiseren. Jaarlijks worden er nu meer dan 125.000 rondes gereden. Het administreren van de rondes en de bijbehorende betalingen is te omvangrijk om met de hand te (blijven) doen. Dit heeft voor alle betrokkenen een aantal voordelen. Voor de pashouder omdat er direct via de pas kan worden betaald, voor de golfbanen omdat zij hierdoor minder administratie hoeven te voeren en voor de Stichting Handicart omdat zij direct met u kunnen afrekenen.

Op 11 augustus j.l. heeft de Stichting Handicart in haar Nieuwsbrief deze “Informatie voor pashouders” aan alle pashouders gestuurd, om u alvast van de komende veranderingen op de hoogte te brengen. Zo is ook het GPS-systeem geïnstalleerd op de handicarts. Dat is gebeurd om het mogelijk te maken te blijven spelen. Kwetsbare gebieden zoals tees, greens en ook natte fairways worden dan beschermd. Daarmee wordt het mogelijk de karren langer te laten rijden bij slecht weer. In de Nieuwsbrief wordt ook ingegaan op de mogelijkheden van de MijnHandicart App, maar het voert te ver om die in deze mededeling te verwerken, leest u daarom de Nieuwsbrief nog eens door.

Op de banen waar geen handicarts van de Stichting Handicart rijden worden iets andere terminals geplaatst. Dat zijn de banen waarmee de Stichting een overeenkomst heeft dat haar pashouders tegen een gereduceerd tarief van de karren gebruik kunnen maken. Met de terminal kan ook worden gekeken of een handicartpas nog geldig is.

Wat gebeurt er als uw betaling niet door de Stichting Handicart wordt ontvangen.
Wanneer geen betaling wordt ontvangen omdat de betaling wordt gestorneerd ontvangt u een e-mail met een betaallink. Daarmee kan het verschuldigde bedrag alsnog via iDEAL worden voldaan. Voor iedere stornering wordt € 1 extra op de totale kosten van de maandelijkse factuur in rekening gebracht. Wanneer het verschuldigde bedrag na twee weken niet is ontvangen wordt een herinnering gestuurd. In het geval dat daar ook geen betaling zou volgen wordt de handicartpas gedeactiveerd. U kunt dan vanaf dat moment geen handicart meer gebruiken tegen het gereduceerde tarief.

Liesbeth Polman, clubconsul handicart RGC

Menu